עוף טוב

עוף טוב: איכות וחדשנות בחזית ענף העופות

כארגון העומד בחזית ענף העופות הישראלי, מבצעת עוף טוב השקעות שיובילו לשינויים חדשניים ומרחיקי לכת בתחום הייצור וממשיכה להוביל את הענף בכל הקשור לגידול וייצור מוצרי עופות לפי תו תקן בריאותי מחמיר

ארגון עוף טוב, הוא אחד מארגוני הדגל של קבוצת שאן, העומד כבר שנים רבות בחזית ענף העופות בישראל ובעולם. המשבר שעבר על הענף בשנת 2018, הוביל את מקבלי ההחלטות בארגון ובקבוצת שאן לבצע השקעות חסרות תקדים, שייקחו את הארגון צעד אחד קדימה בעזרת טכנולוגיות מיכון ואוטומציה והתאמה לצרכי השוק המשתנה. בשנים הקרובות, עתיד הארגון להרחיב את סל המוצרים ולשמר את הסטנדרטים הגבוהים שהציב בכל הקשור לגידול וייצור מוצרי עוף בריאים ואיכותיים, ללא שימוש באנטיביוטיקה והורמונים.

עוף טוב: ארגון מוביל בשרשרת הערך של חקלאי העמק

עוף טוב הוא ארגון שהוקם במטרה לתת מענה לשרותי שחיטה עבור חקלאי עמק בית שאן ועמק הירדן. ארגון זה, מהווה נדבך משמעותי בשרשרת הערך של כל מערך הפעילות החקלאית של ענף בעלי הכנף באזור, החל מחטיבת הגידול, דרך חטיבת המזון הטרי וחטיבת המוצרים וכלה בתמיכה תזרימית ותפעולית במשקים.

ענף בעלי הכנף בעמק הוא ענף בעל צרכי הון שוטפים גדולים מאוד. ההשתתפות של עוף טוב בעלות התשומות, מאפשרת לייצר מערכת יעילה שמקלה על המשקים המגדלים, הן תפעולית והן תזרימית. חטיבת הגידול של עוף טוב, היא בעלת שם עולמי ואחת מהמובילות בעולם בתחום זה. החטיבה מסייעת למגדלים על-ידי ליווי מקצועי ופיקוח וטרינרי, המאפשרים הקפדה על גידול איכותי במיוחד, שאינו כולל שימוש באנטיביוטיקה או תוספת הורמונים.

לאחר הגידול, מועברים העופות למשחטת עוף טוב – אחת המשחטות הגדולות והמובילות בישראל ובין היחידות בגודל הזה שמאושרת לייצוא לאירופה ולארה"ב. זוהי גם המשחטה הכשרה היחידה בארץ בעלת התו הירוק של משרד הבריאות, הניתן לה הודות להכשרה המיוחדת המאפשרת מיעוט מלח במוצריה. דבר זה, מצריך השקעת משאבים במיכון מתאים לשטיפת המלח מהבשר המוכשר.

מפעל המוצרים של עוף טוב, מייצר מגוון רחב של מוצרים קפואים ומצוננים מהמובילים בשוק, הנמכרים באריזות יפות וחדשניות. המפעל מייצא מעל ל-60% מהמוצרים המעובדים הקפואים והמצוננים לחו"ל, בעיקר לארה"ב וכן לאנגליה וצרפת שבאירופה.

שינויים ותמורות בענף העופות

שינויים בהגבלות שהטילה מועצת הלול על המגדלים בנוגע להיקף הגידול, הובילו בשנת 2018 את שוק העופות בישראל להיצף משמעותי, שגרם לירידה דרסטית במחירי העופות לרשתות השיווק ולהפסדים נרחבים בכל הענף. משבר זה, חשף מספר מוקדים הדורשים שיפור, על-מנת לאפשר לעוף טוב להמשיך ולעמוד בשורה הראשונה בענף גם בשנים הבאות: התייעלות בתחום הגידול של ההודים ושל הפטם, שינוי בהתנהלות מול מכון התערובות והתאמת המשחטה והייצור לסטנדרטים מתקדמים של מיכון ואוטומציה ולדרישות חדשות בשוק לטעמים חדשים וצריכה של עוף טרי מפורק.

המצב החדש הוביל את הנהלת עוף טוב וקבוצת שאן, לקבל החלטות אסטרטגיות חסרות תקדים בתחום הטכנולוגי-תשתיתי ובתחום השיווקי-מכירתי ולעשות צעדים משמעותיים, הכוללים השקעות גדולות בטכנולוגיות חדישות של מיכון ואוטומציה ובתשתיות הנדרשות עבורן, כמו אולמות ייצור גדולים יותר. שינויים אלו, יהפכו את משחטת עוף טוב למוקד של הייטק בתחומה, המצריך כוח אדם טכנולוגי.

להחזיר עטרה ליושנה

תקופת הקורונה הראתה גם היא את אותותיה על תהליך ההתחדשות וההתייעלות בעוף טוב, עקב סגירת שוק האוכל המוסדי והאטה בפעילות הרגולטורית שמעכבת את אישורי הבנייה הנדרשים. קשיים נוספים התעוררו עם סגירת חלק מהשווקים באירופה למכירת בשר מוכשר, בגלל חוקים חדשים האוסרים על שחיטה כשרה.

ההשקעות האדירות שמבצעת עוף טוב בשדרוג קווי הייצור לטובת טכנולוגיות מיכון ואוטומציה חדשניות, עתידות להחזיר עטרה ליושנה ולהעמיד שוב את ארגון עוף טוב בראש ענף העופות, בכל הקשור לגידול, ייצור ושיווק העוף ומוצריו. האיכות הבלתי מתפשרת של עוף טוב וההקפדה היתרה על סטנדרטים גבוהים של איכות, בריאות וקיימות, ימשיכו להוות את הקו המוביל של החברה עוד שנים רבות.